شنیدم نقاش ساختمانی

شنیدم نقاش ساختمانی

از: فردین‭ ‬صاحب‭ ‬الزمانی

‮«‬مرد‭ ‬ایرلندی‮»‬‭ ‬بیست‭ ‬و‭ ‬ششمین‭ ‬فیلم‭ ‬سینمایی‭ ‬مارتین‭ ‬اسکورسیزی‭ ‬است،‭ ‬فیلمسازی‭ ‬که‭ ‬دست‭ ‬کم‭ ‬سی‭ ‬و‭ ‬شش‭ ‬سال‭ ‬است‭ ‬دارد‭ ‬فیلم‭ ‬می سازد‭.‬‭ ‬اسکورسیزی‭ ‬به‭ ‬شخصیت های‭ ‬خاص‭ ‬و‭ ‬خیلی‭ ‬خاص‭ ‬بسیار‭ ‬علاقمند‭ ‬است‭ ‬چه‭ ‬از‭ ‬دنیای‭ ‬واقعی‭ ‬آمده‭ ‬باشند،‭ ‬مثل‭ ‬مخترع‭ ‬و‭ ‬تهیه‭ ‬کنندۀ‭ ‬هالیوود،‭ ‬هاوارد‭ ‬هیوز‭ ‬در‭ ‬فیلم‭ ‬‮«‬هوانورد‮»‬،‭ ‬فیلمساز‭ ‬پیشگام‭ ‬فیلم‭ ‬های‭ ‬علمی‭ ‬خیالی‭ ‬در‭ ‬طلیعۀ‭ ‬ظهور‭ ‬سینما،‭ ‬ژرژ‭ ‬مِلیه‭ ‬یس‭ ‬در‭ ‬فیلم‭ ‬‮«‬هوگو‮»‬،‭ ‬جِیک‭ ‬لاموتا،‭ ‬مشت‭ ‬زن‭ ‬حرفه ای‭ ‬در‭ ‬فیلم‭ ‬‮«‬گاو‭ ‬خشمگین‮»‬،‭ ‬و‭ ‬فرانک‭ ‬شیرانِ‭ ‬گانگستر‭ ‬در‭ ‬همین‭ ‬فیلم‭ ‬و‭ ‬چه‭ ‬از‭ ‬خیال‭ ‬نویسندگان‭ ‬آمده‭ ‬باشند،‭ ‬مانند‭ ‬تراویس‭ ‬بیکل‭ ‬در‭ ‬‮«‬راننده‭ ‬تاکسی‮»‬،‭ ‬آمستردام‭ ‬والون‭ ‬و‭ ‬بیل‭ ‬قصاب‭ ‬در‭ ‬‮«‬دار‭ ‬و‭ ‬دستههای‭ ‬نیویورک‮»‬‭ ‬و‭… ‬او‭ ‬به‭ ‬آدم های‭ ‬خیلی‭ ‬خاص‭ ‬علاقمند‭ ‬است‭ ‬چون‭ ‬خودش‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬آنها‭ ‬است‭. ‬همچنان‭ ‬در‭ ‬هفتاد‭ ‬و‭ ‬هشت‭ ‬سالگی‭ ‬تجربه گر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬نوگرا‭. ‬با‭ ‬آن‭ ‬تسلط‭ ‬حیرت‭ ‬انگیزش‭ ‬بر‭ ‬تکنیک‭ ‬و‭ ‬تاریخ‭ ‬سینما‭ ‬هنوز‭ ‬همچون‭ ‬جوانی‭ ‬که‭ ‬تازه‭ ‬دارد‭ ‬سینما‭ ‬را‭ ‬تجربه‭ ‬می کند،‭ ‬با‭ ‬شیطنت‭ ‬و‭ ‬بازیگوشی‭ ‬از‭ ‬ظرفیت‭ ‬های‭ ‬تکنیکی‭ ‬و‭ ‬روایی‭ ‬استفاده‭ ‬می کند‭ ‬و‭ ‬فیلم‭ ‬می سازد‭. ‬

از‭ ‬جمله‭ ‬رویکردهای‭ ‬تجربی‭ ‬و‭ ‬نوگرایانۀ‭ ‬این‭ ‬فیلم‭ ‬می‭ ‬توان‭ ‬به‭ ‬نمونه هایی‭ ‬اشاره‭ ‬کرد‭ ‬از‭ ‬مدل‭ ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬عنوان‭ ‬فیلم،‭ ‬نوع‭ ‬روایت،‭ ‬تدوین،‭ ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬جلوه های‭ ‬ویژه،‭ ‬دکوپاژ‭ ‬یا‭ ‬همان‭ ‬شیوۀ‭ ‬کارگردانی‭ ‬و‭… ‬

نام‭ ‬فیلم‭ ‬همه‭ ‬جا‭ ‬‮«‬مرد‭ ‬ایرلندی‮»‬‭ (‬The‭ ‬Irishman‭) ‬ثبت‭ ‬شده‭ ‬اما‭ ‬در‭ ‬عنوان بندی‭ ‬ابتدای‭ ‬فیلم‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬چند‭ ‬تصویر‭ ‬از‭ ‬آسفالت‭ ‬جاده‭ ‬ها‭ ‬نام‭ ‬دیگری‭ ‬نوشته‭ ‬می شود‭: ‬‮«‬شنیدم‭ ‬نقاش‭ ‬ساختمانی‮»‬‭. ‬در‭ ‬عنوان‭ ‬بندی‭ ‬پایانی‭ ‬نیز‭ ‬هر‭ ‬دو‭ ‬عنوان‭ ‬می آید،‭ ‬ابتدا‭ ‬‮«‬مرد‭ ‬ایرلندی‮»‬‭ ‬و‭ ‬بعد‭ ‬بلافاصله‭ ‬‮«‬شنیدم‭ ‬نقاش‭ ‬ساختمانی‮»‬‭. ‬

این‭ ‬عنوان‭ ‬رمانی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬فیلم‭ ‬براساس‭ ‬آن‭ ‬ساخته‭ ‬شده،‭ ‬رمانی‭ ‬که‭ ‬چارلز‭ ‬برَنت‭ ‬بر‭ ‬اساس‭ ‬اعترافات‭ ‬فرانک‭ ‬شیران‭ ‬نوشته‭. ‬شیران‭ ‬از‭ ‬مقامات‭ ‬بلندپایۀ‭ ‬اتحادیۀ‭ ‬کارگری‭ ‬در‭ ‬دهه‭ ‬های‭ ‬60‭ ‬و‭ ‬70‭ ‬بوده‭ ‬و‭ ‬نیز‭ ‬یک‭ ‬آدم کش‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬کتاب‭ ‬او‭ ‬ادعا‭ ‬می کند‭ ‬دوست‭ ‬دیرینۀ‭ ‬خود‭ ‬جیمی‭ ‬هافا‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬سال‭ ‬۱۹۷۵‭ ‬کشته‭ ‬است‭ ‬در‭ ‬حالی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬سال ها‭ ‬هیچ‭ ‬نشانه ای‭ ‬از‭ ‬قتل‭ ‬هافا‭ ‬به‭ ‬دست‭ ‬پلیس‭ ‬کشف‭ ‬نشده‭ ‬بود‭. ‬شیران‭ (‬رابرت‭ ‬دنیرو‭) ‬داستان‭ ‬خود‭ ‬و‭ ‬فیلم‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬سفری‭ ‬شروع‭ ‬می کند‭ ‬که‭ ‬همراه‭ ‬با‭ ‬دوست‭ ‬نزدیکش‭ ‬راسل‭ ‬بافالینو‭ (‬جو‭ ‬پشی‭) ‬و‭ ‬همسران شان‭ ‬به‭ ‬دیترویت‭ ‬کرده اند،‭ ‬برای‭ ‬شرکت‭ ‬در‭ ‬عروسی‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬بستگان‭ ‬راسل‭. ‬شیران‭ ‬در‭ ‬طول‭ ‬این‭ ‬حکایت،‭ ‬با‭ ‬فلش‭ ‬بک هایی‭ ‬داستان‭ ‬زندگی‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬هم‭ ‬تعریف‭ ‬می کند‭: ‬چطور‭ ‬با‭ ‬راسل‭ ‬و‭ ‬گروه‭ ‬مافیایی‭ ‬او‭ ‬آشنا‭ ‬می شود‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬رشد‭ ‬می کند،‭ ‬داستان‭ ‬آشنایی اش‭ ‬با‭ ‬هافا‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬نهایت‭ ‬چگونگی‭ ‬قتل‭ ‬او‭.‬

روایت‭ ‬فیلم‭ ‬رویکردی‭ ‬است‭ ‬شبیه‭ ‬به‭ ‬آن‭ ‬چه‭ ‬ما‭ ‬با‭ ‬عبارت‭ ‬‮«‬قصه‭ ‬تعریف‭ ‬کردن‮»‬‭ ‬می شناسیم‭. ‬دوربین‭ ‬در‭ ‬راهروهای‭ ‬یک‭ ‬خانۀ‭ ‬سالمندان‭ ‬پیش‭ ‬می رود‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬سالنی‭ ‬می رسد‭ ‬که‭ ‬افراد‭ ‬سالمند‭ ‬در‭ ‬گوشه‭ ‬و‭ ‬کنار‭ ‬آن‭ ‬هر‭ ‬یک‭ ‬سرگرم‭ ‬کاری‭ ‬هستند‭. ‬از‭ ‬پشت‭ ‬سر‭ ‬پیرمردی‭ ‬را‭ ‬می بینیم‭ ‬و‭ ‬وقتی‭ ‬دوربین‭ ‬دور‭ ‬او‭ ‬می چرخد‭ ‬می فهمیم‭ ‬رابرت‭ ‬دنیرو‭ ‬است‭ ‬در‭ ‬هیبتی‭ ‬هشتاد‭ ‬ـ‭ ‬نود‭ ‬ساله‭ ‬بر‭ ‬روی‭ ‬یک‭ ‬صندلی‭ ‬چرخدار‭. ‬صدای‭ ‬روایتش‭ ‬روی‭ ‬چهره‭ ‬اش‭ ‬شروع‭ ‬می‭ ‬شود‭: ‬‮«‬وقتی‭ ‬جوان‭ ‬بودم‭ ‬فکر‭ ‬می کردم‭ ‬نقاش های‭ ‬ساختمون،‭ ‬ساختمون ها‭ ‬رو‭ ‬رنگ‭ ‬می کنن‭…‬‮»‬‭ ‬اینجا‭ ‬در‭ ‬همین‭ ‬ابتدای‭ ‬فیلم،‭ ‬تمهیدی‭ ‬نبوغ آمیز‭ ‬از‭ ‬اسکورسیزی‭ ‬می بینیم‭: ‬دو‭ ‬سه‭ ‬جملۀ‭ ‬دیگر‭ ‬در‭ ‬مورد‭ ‬این‭ ‬که‭ ‬رانندۀ‭ ‬یک‭ ‬شرکت‭ ‬حمل‭ ‬و‭ ‬نقل‭ ‬بوده‭ ‬می گوید‭ ‬و‭ ‬جملۀ‭ ‬بعدی‭ ‬را‭ ‬خودِ‭ ‬بازیگر‭ ‬ادامه‭ ‬می دهد‭: ‬‮«‬یکی‭ ‬از‭ ‬هزاران‭ ‬کارگر‭ ‬سختکوش‭ ‬بودم‭ ‬تا‭ ‬وقتی‭ ‬راه‭ ‬دیگری‭ ‬رفتم‭.‬‮»‬‭ ‬نوع‭ ‬روایت‭ ‬جالب‭ ‬و‭ ‬نوآورانه ای‭ ‬که‭ ‬اسکورسیزی‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬فیلم‭ ‬انتخاب‭ ‬کرده،‭ ‬کاملا‭ ‬پیوندهایش‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬کتاب‭ ‬قطع‭ ‬می کند‭: ‬هیچ‭ ‬کس‭ ‬مخاطب‭ ‬شیران‭ ‬نیست‭. ‬با‭ ‬حرکت‭ ‬دوربین‭ ‬یکسره ای‭ ‬که‭ ‬اشاره‭ ‬شد،‭ ‬دیده ایم‭ ‬که‭ ‬هیچ‭ ‬کس‭ ‬جلوی‭ ‬او‭ ‬در‭ ‬سالن‭ ‬ننشسته‭ ‬است‭. ‬کتاب‭ ‬در‭ ‬واقع‭ ‬بر‭ ‬اساس‭ ‬اعترافات‭ ‬شیران‭ ‬به‭ ‬یک‭ ‬کارآگاه‭/‬دادستان‭ ‬جنایی‭ ‬سابق‭ ‬شکل‭ ‬گرفته‭ ‬در‭ ‬حالی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬طول‭ ‬فیلم،‭ ‬شیران‭ ‬حاضر‭ ‬به‭ ‬اعتراف‭ ‬به‭ ‬هیچ‭ ‬کس‭ ‬نمی شود‭: ‬نه‭ ‬کارآگاهان‭ ‬پلیس‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬اواخر‭ ‬عمرش‭ ‬نزد‭ ‬او‭ ‬می آیند‭ ‬و‭ ‬نه‭ ‬حتی‭ ‬کشیشی‭ ‬که‭ ‬مرتب‭ ‬به‭ ‬او‭ ‬سر‭ ‬می زند‭ ‬و‭ ‬کم‭ ‬مانده‭ ‬التماسش‭ ‬کند‭ ‬تا‭ ‬اعتراف‭ ‬کند‭. ‬با‭ ‬این‭ ‬تمهید،‭ ‬گویی‭ ‬اسکورسیزی‭ ‬به‭ ‬تماشاگرانش‭ ‬می گوید‭ ‬او‭ ‬تنها‭ ‬برای‭ ‬شما‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬حاضر‭ ‬شده‭ ‬اعتراف‭ ‬کند‭. ‬در‭ ‬عین‭ ‬حال‭ ‬با‭ ‬هشیاری‭ ‬از‭ ‬گزند‭ ‬منتقدین‭ ‬کتاب‭ ‬و‭ ‬کسانی‭ ‬که‭ ‬یکسره‭ ‬اعترافات‭ ‬شیران‭ ‬را‭ ‬منکر‭ ‬شدند‭ ‬و‭ ‬مدعی‭ ‬شدند‭ ‬که‭ ‬کاملا‭ ‬خیالپردازی‭ ‬است،‭ ‬در‭ ‬امان‭ ‬می ماند‭: ‬شیران‭ ‬در‭ ‬فیلم،‭ ‬هم‭ ‬اعتراف‭ ‬می کند‭ ‬و‭ ‬هم‭ ‬نمی کند‭. ‬او‭ ‬دارد‭ ‬روایت‭ ‬خودش‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬ما‭ ‬تعریف‭ ‬می کند،‭ ‬خواه‭ ‬حقیقت‭ ‬باشد‭ ‬خواه‭ ‬زادۀ‭ ‬خیال‭ ‬یک‭ ‬پیرمرد‭ (‬ابتدا‭ ‬که‭ ‬لب هایش‭ ‬بسته اند‭ ‬گویی‭ ‬داریم‭ ‬صدای‭ ‬ذهن‭ ‬خیالپردازش‭ ‬را‭ ‬می شنویم‭).‬

نشانه های‭ ‬دیگری‭ ‬هم‭ ‬از‭ ‬روایت‭ ‬مدل‭ ‬‮«‬قصه‭ ‬تعریف‭ ‬کردن‮»‬‭ ‬می بینیم‭. ‬هر‭ ‬گاه‭ ‬با‭ ‬شخصیت‭ ‬جدیدی‭ ‬در‭ ‬قصه‭ ‬آشنا‭ ‬می شویم‭ ‬تصویر‭ ‬ثابت‭ ‬می شود‭ ‬و‭ ‬نوشته ای‭ ‬بر‭ ‬تصویر،‭ ‬به‭ ‬سال‭ ‬و‭ ‬چگونگی‭ ‬مرگ‭ ‬یا‭ ‬کشته‭ ‬شدنش‭ ‬اشاره‭ ‬می کند‭. ‬شیران‭ ‬در‭ ‬آستانۀ‭ ‬ورودش‭ ‬به‭ ‬دار‭ ‬و‭ ‬دستۀ‭ ‬بافالینو،‭ ‬در‭ ‬رستورانی‭ ‬آنجلو‭ ‬برونو‭ (‬هاروی‭ ‬کایتل‭) ‬را‭ ‬می بیند‭. ‬می گوید‭ ‬او‭ ‬رئیس‭ ‬بزرگ‭ ‬است؛‭ ‬نمای‭ ‬دونفرۀ‭ ‬کایتل‭ ‬و‭ ‬پشی‭ ‬ثابت‭ ‬می‭ ‬شود‭ ‬و‭ ‬نوشته،‭ ‬درست‭ ‬مثل‭ ‬یک‭ ‬پانویس‭ ‬می‭ ‬آید‭: ‬‮«‬آنجلو‭ ‬برونو‭ ‬ـ‭ ‬در‭ ‬سال‭ ‬1980‭ ‬در‭ ‬حالی‭ ‬که‭ ‬بیرون‭ ‬از‭ ‬خانه‭ ‬اش‭ ‬در‭ ‬ماشین‭ ‬نشسته‭ ‬گلوله ای‭ ‬در‭ ‬سرش‭ ‬خالی‭ ‬می شود‮»‬‭. ‬انگار‭ ‬کسی‭ ‬دارد‭ ‬برای‭ ‬مان‭ ‬تعریف‭ ‬می کند‭ ‬و‭ ‬ناگهان‭ ‬می گوید‭: ‬‮«‬راستی‭ ‬اینی‭ ‬که‭ ‬گفتم،‭ ‬آخرش‭ ‬این‭ ‬جوری‭ ‬کشته‭ ‬شد‭!‬‮»‬‭ ‬عاقبت‭ ‬همۀ‭ ‬آدم های‭ ‬قصه‭ ‬را‭ ‬درست‭ ‬وقتی‭ ‬با‭ ‬آنها‭ ‬آشنا‭ ‬می شویم‭ ‬می فهمیم‭.‬

اما‭ ‬فیلم‭ ‬نه‭ ‬در‭ ‬بارۀ‭ ‬زندگی‭ ‬یک‭ ‬گانگستر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬نه‭ ‬دربارۀ‭ ‬چگونگی‭ ‬قتل‭ ‬جیمی‭ ‬هافا‭ ‬و‭ ‬کشف‭ ‬راز‭ ‬مرگش‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬50‭ ‬سال‭. ‬فرانک‭ ‬در‭ ‬اوایل‭ ‬فیلم،‭ ‬به‭ ‬خانه‭ ‬می‭ ‬آید‭ ‬و‭ ‬می‭ ‬بیند‭ ‬پگی،‭ ‬دختر‭ ‬هفت‭ ‬ـ‭ ‬هشت‭ ‬ساله اش‭ ‬پکر‭ ‬است،‭ ‬همسرش‭ ‬می گوید‭ ‬بقال‭ ‬سر‭ ‬کوچه‭ ‬دخترشان‭ ‬را‭ ‬هل‭ ‬داده‭. ‬فرانک‭ ‬جلوی‭ ‬چشمان‭ ‬دخترش،‭ ‬مردک‭ ‬بقال‭ ‬را‭ ‬جلوی‭ ‬مغازه اش‭ ‬به‭ ‬شکل‭ ‬وحشیانه ای‭ ‬کتک‭ ‬می زند‭. ‬پگی‭ ‬در‭ ‬طول‭ ‬داستان‭ ‬و‭ ‬طی‭ ‬سالیانی‭ ‬دراز‭ ‬نمی تواند‭ ‬تصویر‭ ‬پدر‭ ‬وحشی‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬خود‭ ‬دور‭ ‬کند‭. ‬دیگر‭ ‬تنها‭ ‬پدرش‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬هیبت‭ ‬گانگستری‭ ‬خشن‭ ‬از‭ ‬جنس‭ ‬دور‭ ‬و‭ ‬بری های‭ ‬راسل‭ ‬ـ‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬مراسم‭ ‬غسل‭ ‬تعمید‭ ‬فرزند‭ ‬جدید‭ ‬فرانک‭ ‬در‭ ‬کلیسا‭ ‬حاضر‭ ‬شده‭ ‬اند‭ ‬ـ‭ ‬می بیند‭. ‬بر‭ ‬خلاف‭ ‬تلاش‭ ‬پدرش‭ ‬و‭ ‬راسل‭ ‬که‭ ‬می خواهند‭ ‬پگی‭ ‬به‭ ‬راسل‭ ‬به‭ ‬چشم‭ ‬عموی‭ ‬خود‭ ‬بنگرد،‭ ‬بعدتر‭ ‬با‭ ‬آشنایی‭ ‬فرانک‭ ‬و‭ ‬هافا،‭ ‬پگی‭ ‬به‭ ‬او‭ ‬علاقمند‭ ‬می شود،‭ ‬هافا‭ ‬هم‭ ‬به‭ ‬او‭. ‬اواخر‭ ‬فیلم،‭ ‬وقتی‭ ‬خانوادۀ‭ ‬شیران،‭ ‬همه‭ ‬جلوی‭ ‬تلویزیون‭ ‬نشسته‭ ‬اند،‭ ‬خبر‭ ‬مفقود‭ ‬شدن‭ ‬هافا‭ ‬پخش‭ ‬می شود‭. ‬پگی‭ ‬ـ‭ ‬که‭ ‬حالا‭ ‬دختر‭ ‬جوانی‭ ‬شده‭ ‬ـ‭ ‬به‭ ‬پدرش‭ ‬نگاه‭ ‬می کند‭: ‬می داند‭ ‬کار‭ ‬او‭ ‬است‭.‬

تمام‭ ‬فیلم‭ ‬دربارۀ‭ ‬حس‭ ‬از‭ ‬دست‭ ‬دادن‭ ‬رابطۀ‭ ‬پدر‭ ‬و‭ ‬دختر‭ ‬است‭. ‬فرانک‭ ‬در‭ ‬تمام‭ ‬طول‭ ‬فیلم‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬که‭ ‬دخترش‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬دست‭ ‬داده،‭ ‬افسوس‭ ‬می خورد‭. ‬در‭ ‬صحنۀ‭ ‬آخر‭ ‬فیلم،‭ ‬در‭ ‬خانۀ‭ ‬سالمندان‭ ‬پرستاری‭ ‬دارد‭ ‬فرانک‭ ‬را‭ ‬معاینه‭ ‬می کند‭ ‬و‭ ‬فرانک‭ ‬عکس های‭ ‬قدیمی‭ ‬خانواده اش‭ ‬را‭ ‬تماشا‭ ‬می کند‭. ‬آخرین شان‭ ‬عکسی‭ ‬است‭ ‬از‭ ‬پگی‭ ‬خندان‭ ‬در‭ ‬هفت‭ ‬ـ‭ ‬هشت‭ ‬سالگی‭ ‬در‭ ‬کنار‭ ‬جیمی‭ ‬هافا‭. ‬فرانک‭ ‬دخترش‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬پرستار‭ ‬نشان‭ ‬می دهد‭. ‬پرستار‭ ‬می گوید‭ ‬‮«‬این‭ ‬ورها‭ ‬ندیده‭ ‬مش‭.‬‮»‬‭ ‬فرانک‭ ‬پاسخ‭ ‬می دهد‭ ‬‮«‬زیاد‭ ‬نمی آد‭.‬‮»‬‭ ‬پرستار‭ ‬می پرسد‭ ‬‮«‬تنها‭ ‬دخترت‭ ‬است؟‮»‬‭ ‬و‭ ‬فرانک‭ ‬می گوید‭: ‬‮«‬نه،‭ ‬من‭ ‬چهار‭ ‬دختر‭ ‬دارم‭.‬‮»‬

فرانک‭ ‬چهار‭ ‬دختر‭ ‬دارد‭ ‬اما‭ ‬تنها‭ ‬پگی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬آرزو‭ ‬داشت‭ ‬ببخشدش‭ ‬و‭ ‬روزی‭ ‬به‭ ‬دیدارش‭ ‬بیاید‭. ‬هیچ‭ ‬چیز‭ ‬نمی تواند‭ ‬سنگینی‭ ‬این‭ ‬غم،‭ ‬این‭ ‬حسرت‭ ‬سالیان‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬دل‭ ‬او‭ ‬بردارد‭.‬

مدیریت سایت